معرفی دکوراسیون به سبک مدرن اواسط قرن
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

یک خانه مدرن در اواسط قرن بدون به هم ریختگی است و بیشتر بر روی مبلمان بزرگ به جای قطعات تزئینی کوچک متمرکز است. از قطعات وینتیج مانند میز قهوه خوری عتیقه و غیره برای شخصیت دادن به اتاق ها و گیاهان و فرم های ارگانیک برای ایجاد فضای دلخواه استفاده می شود. خطوط تمیز و حداقل سر و صدا با سطوح یدکی و سادگی از ویژگی های متمایز سبک مدرن اواسط قرن است.

طراحی مدرن میانه و یا اواسط قرن چیست

طراحی مدرن میانه و یا اواسط قرن چیست؟

سبک مدرن در اواسط قرن یک جنبش طراحی داخلی است که در اواسط قرن بیستم در ایالات متحده به محبوبیت رسید. عناصر طراحی داخلی مدرن در اواسط قرن شامل خطوط تمیز، رنگ های برجسته، ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی، اشکال گرافیکی، رنگ های پر جنب و جوش، و یکپارچه سازی نقوش داخلی و خارجی است.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی کلاسیک هایپر فرش پلاس کلیک کن

تاریخچه طراحی داخلی مدرن اواسط قرن

تاریخچه طراحی داخلی مدرن اواسط قرن

مدرن اواسط قرن، یک جنبش آمریکایی در طراحی داخلی، طراحی محصول، طراحی گرافیک، معماری و توسعۀ شهری است که تقریباً از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۹ میلادی، در طول دورۀ پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحدۀ آمریکا محبوبیت داشت. این اصطلاح در اواسط دهۀ ۱۹۵۰ میلادی به صورت توصیفی مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان یک حرکت طراحی توسط کارا گرینبرگ در کتاب او: «مدرن اواسط قرن: مبلمان دهۀ ۱۹۵۰» (چاپ سال ۱۹۸۴ میلادی) تعریف شد. امروزه این اصطلاح توسط محققان و موزه‌های سراسر جهان به عنوان یک جنبش طراحی مهم شناخته می‌شود. زیبایی‌شناسی طراحی مدرن اواسط قرن از نظر سبک و ساخت مدرن است و با جنبش مدرنیستی آن دوره همسو است. معمولاً با خطوط تمیز و ساده و استفادۀ صادقانه از مواد مشخص می‌شود و عموماً شامل تزئینات تزئینی نمی‌شود. 

عناصر کلیدی دکوراسیون مدرن اواسط قرن

عناصر کلیدی دکوراسیون مدرن اواسط قرن:

  • اثاثیه بر عملکرد به جای زینت تاکید دارد
  • خطوط منظم و دقیق و استفاده از فرم های هندسی متقارن و انتزاعی
  • استفاده مکرر از چوب، گل سرخ و بلوط
  • استفاده از فلز، شیشه و وینیل
  • انتخاب رنگ های برجسته 

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی مدرن هایپر فرش پلاس کلیک کن

4 ویژگی طراحی مدرن اواسط قرن

4 ویژگی طراحی مدرن اواسط قرن

مطالب پایین مروری بر برخی از ویژگی هایی است که ممکن است در فضای داخلی یک خانه مدرن در اواسط قرن بیابید.

1. مینیمالیستی: مبلمان مدرن اواسط قرن اغلب بسیار ساده با خطوط شیک و تمرکز بر عملکرد و فضاهای نامرتب است. صندلی ها و میزها اغلب از قطعات ساده ای از مواد تشکیل می شوند که توسط پایه های چوبی یا فلزی به سبک پین نگه داشته می شوند.

2. ترکیب مواد و زیبایی شناسی: مواد ساخت بشر (مانند وینیل، پلاستیک، لوسیت و فایبرگلاس) و مواد طبیعی (مانند چوب، شیشه، فلز و مرمر) اغلب با هم در طراحی مبلمان در اواسط قرن استفاده می‌شوند. شما همچنین می‌بینید که قطعات مدرنی با قطعات وینتیج در طراحی مدرن اواسط قرن در صحنه هستند.

3. ادغام فضای داخلی و خارجی: معماری مدرن اواسط قرن بر ادغام ساختار انسان و طبیعت تاکید دارد و طراحی اواسط قرن نیز همین کار را انجام می دهد. گیاهان اغلب در این نوع دکور گنجانده می‌شوند، همانطور که پنجره‌ها نیز حس تداوم بین فضای داخلی و خارجی را تشویق می‌کنند.

4. رنگ‌های طبیعی با رنگ‌های تند: دکوراسیون مدرن اواسط قرن از رنگ‌های برجسته روشن در برابر رنگ‌های خنثی اولیه سفید، سیاه و چوب استفاده می‌کند. مطابق با ایده ترکیب فضای داخلی و خارجی، پالت رنگی اواسط قرن ریشه در طبیعت دارد، با سبزهای خاکی، نارنجی و زرد روشن پاییزی، قهوه ای گل آلود، سبزهای آبی دریایی مانند آکوامارین و سبزآبی، و قرمز خاکی .

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی شگی هایپر فرش پلاس کلیک کن

4 نکته برای تزیین اتاق مدرن اواسط قرن

4 نکته برای تزیین اتاق مدرن اواسط قرن

چه در حال تزیین یک اتاق نشیمن مدرن اواسط قرن، یک اتاق خواب مدرن یا یک آشپزخانه باشید، در اینجا نکاتی برای دکوراسیون داخلی خانه شما آورده شده است.

1. اتاق خود را حول قطعات کانونی بسازید. یک یا دو قطعه مبلمان مدرن با امضای اواسط قرن را انتخاب کنید تا طرح خود را بسازید. این می‌تواند یک میز ناهار خوری به شکل لوبیا، یک صندلی استراحت Eames یا یک آویز دیواری فلزی باشد. از بقیه عناصر طراحی خود، از پالت رنگ گرفته تا آثار هنری و طراحی پنجره برای تکمیل و برجسته کردن آن قطعات کانونی استفاده کنید.

2. بازی با رنگ. یکی از چیزهایی که مدرنیسم اواسط قرن را از مینیمالیسم متمایز می کند، استفاده بازیگوش از رنگ است. رنگ را در لوازمی از خانه برجسته کنید. شما ممکن است بخواهید رنگ را در مبلمان خود برجسته کنید، چه در یک فرش روشن، چه در صندلی های ناهارخوری برجسته، یا آثار هنری گرافیکی، مهم این است که آزمایش کنید. رنگ‌های رترو مانند سبز مریم گلی، آبی تخم مرغی و زرد کره‌ای را در اولویت قرار دهید.

3. ارتباط با طبیعت. راهی بیابید که در طرح خود طبیعت را مستقر کنید. اگر پنجره های بزرگی دارید که چشم انداز طبیعی خوبی دارد، رنگ های داخلی را طوری انتخاب کنید که نمای شما را تکمیل کند. گیاهان گلدانی نیز راهی عالی برای معرفی طبیعت به فضای داخلی شما هستند. 
پنجره‌ها باید باز نگه داشته شوند تا هوای تازه در داخل بچرخد بدون اینکه توسط پارچه‌های سنگین پوشیده شوند. در صورت امکان، رنگی از عناصر سبز را می توان در داخل خانه به کار برد تا بر زیبایی او تأکید کند و از چوب سبک و منسوجات پنبه ای استفاده کنید تا آن را شناور و مطبوع نگه دارید.

4- استفاده از فرش. استفاده از فرش ها روش مناسبی برای طراحی دکوراسیون اواسط قرن هستند. فرش های مدرن با الگوهای هندسی و یا الگوهای رنگی یکپارچه برای فضای خانه مناسب هستند و حس لوکس و تجمل گرایی را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط:





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، طراحی مدرن میانه و یا اواسط قرن چیست، سبک مدرن اواسط قرن، تاریخچه طراحی داخلی مدرن اواسط قرن، عناصر کلیدی دکوراسیون مدرن اواسط قرن، ویژگی طراحی مدرن اواسط قرن ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: